Taakomschrijvingen Tennisvereniging Grouw
1 Bestuur
1.1 Bestuursleden
· Deelname aan bestuursvergaderingen.
· Overleggen met andere bestuursleden die bij een bepaald onderwerp betrokken zijn.
· Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op de vereniging.
· Zoeken van opvolgers voor aftredende bestuursleden.
· Communicatie naar de leden.
· Begeleiding nieuwe bestuursleden.
· Luisteren naar vragen van leden en doorgeven van vragen aan de betreffende bestuursleden.
· Onderhouden van contacten met de KNLTB en andere verenigingen.
1.2 Voorzitter
· Geeft leiding aan de bestuursvergaderingen.
· Coördineert bestuurs- en commissiewerkzaamheden.
· Zit de jaarlijkse en tussentijdse ALV voor.
· Zit de bestuursvergaderingen voor en is verantwoordelijk voor de agenda.
· Begeleidt bestuursleden en ziet toe op de uitvoerging.
· Vertegenwoordigt de vereniging naar externe partijen.
1.3 Secretaris
· Notuleert de bestuursvergaderingen.
· Verzorgt de actiepuntenlijst.
· Verspreidt de notulen en actielijst onder de deelnemers aan de vergaderingen.
· Houdt het archief bij en ziet toe op de wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
· Stelt in overleg met de voorzitter de agenda vast en verstuurt de uitnodigingen voor de vergaderingen.
· Is het eerste aanspreekpunt voor de vereniging voor externe partijen.
1.4 Penningmeester
· Eerst verantwoordelijke voor het financiële beleid van de vereniging
· Int de contributie.
· Is verantwoordelijk voor financiële vraagstukken en afspraken van het bestuur en commissies.
· Betaalt de rekeningen en eventuele boetes aan externe partijen.
· Beheert de bankrekeningen.
· Int de boetes binnen de vereniging.
· Stelt de jaarlijkse begroting op en controleert deze.
· Beoordeelt de financiële situatie en maakt een financieel jaarverslag.
· Beoordeelt in overleg met het bestuur ad-hoc aanvragen en bestedingen van geld.
· Pleegt overleg met de kascommissie.
2 Kascommissie 2.1 Leden kascommissie
· Vaststellen dat de informatie in het financieel jaarverslag correct en toereikend is
o Controle van de balans en staat van baten en lasten
o Vasstellen dat de relevante wettelijke bepalingen zijn nageleefd
· Doet verslag aan de ALV, inclusief het signaleren van risico’s op het gebied van administratie en eventuele andere gebieden en advies daarover aan het bestuur.
· Geeft verslagen door aan de verenigingssecretaris.
3 Kantine 3.1 Leden kantinecommissie
· Verantwoordelijk voor inkoop van inventaris (soepkommen, bierglazen etc.).
· Verantwoordelijk voor het inkoopbeleid van dranken (alcoholische en non-alcoholische) en versnaperingen.
· Verantwoordelijk voor het “op orde houden” van de kantine.
· Koppelt terug naar en overlegt met het bestuur indien er gebreken zijn aan bv. keukenapparatuur.
4 Ledenadministratie 4.1 Ledenadministrateur
· Voert de ledenadministratie en houdt deze up-to-date.
· Verwerkt inschrijvingen van nieuwe leden.
· Licht nieuwe leden in over de gang van zaken binnen de vereniging.
· Lever op verzoek ledenlijsten aan.
5 Verenigingscompetitieleider 5.1 Verenigingscompetitieleider
· Verantwoordelijk voor goede verloop van de competitie.
· Verantwoordelijk voor het gebruik (in de breedste zijn van het woord) van de kantine tijdens de competitie.
· Stemt het competitieaanbod van de vereniging af met de leden.
· Is verantwoordelijk voor het inschrijven van competitieteams bij de KNLTB.
· Zorgt voor het tijdig invoeren van de begintijden van de wedstrijden.
· Verantwoordelijk voor de gang van zaken tijdens competitiedagen.
· Aanspreekpunt voor competitiezaken binnen de vereniging.